Людям із порушенням зору
Побудовано на платформі
Повернутися до новин

Про уникнення помилок при роботі з е- лікарняними

Оголошення
13.09.2021

Про уникнення помилок

при роботі з е-лікарняними.

01 червня 2021 року Міністерством охорони здоров’я України було затверджено наказ № 1066 «Деякі питання формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та проведення їхньої перевірки», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02 червня 2021 року за № 728/36350, яким врегульовано процес впровадження цільової моделі «е-лікарняних».

З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров’я в Україні повинні перейти на формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в електронній формі (наказ № 1066 зі змінами відповідно до наказу МОЗ України від 28.08.2021 № 1836).

Наразі (з 1 червня 2021) діє перехідний період впровадження електронної форми листків непрацездатності, сформованих на підставі медичних висновків про тимчасову непрацездатність, що було передбачено Порядком організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, відповідно до постанови КМУ від 31.03.2021 р. № 323 (далі – Реєстр).

В результаті аналізу електронних листів непрацездатності встановлено основні помилки, що виникають під час їх формування:

  1. «Відсутній страхувальник» - в наслідок неподання, подання не в повному обсязі або з помилками звітності страхувальником за своїх застрахованих осіб. Необхідно своєчасно надавати відомості про трудові відносити з застрахованими особами (прийом або звільнення).Враховуючи, що з 2021 року запроваджено подання квартальної звітності по єдиному внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в складі Податкового розрахунку, дуже актуальним є питання своєчасності надання Довідкового Розрахунку про трудові відносини впродовж кварталу.

При переведенні працівників на інші посади у Додатку 5 до Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (єдина звітність) потрібно вказувати тільки дати початку роботи на новій посаді з проставлянням ознаки «1» у графі «Переведено, призначено на іншу посаду або роботу, переміщено до іншого підрозділу». Вказання дати припинення на попередній посаді та підстави про звільнення призведе до помилки «Відсутній страхувальник».

Крім того, при формуванні звітів щодо єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування потрібно ретельно перевіряти дані про РНОКПП, а для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відмітку у паспорті, паспортні дані, вказані у звіті.

  1. «Особа відсутня у Реєстрі застрахованих осіб» - найчастіше виникає у зв’язку з невідповідністю ПІБ, дати народження, паспортних даних та податкового номеру у Реєстрі застрахованих осіб (далі – РЗО) та електронному кабінеті пацієнта.

Для визначення відповідності даних в РЗО застрахованим особам необхідно перевірити в РЗО свої персональні дані через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду (portal.pfu.gov.ua).

У разі виявлення в РЗО недостовірності даних застрахованій особі необхідно подати до Пенсійного фонду України особисто Анкету застрахованої особи і документи, що ідентифікують та підтверджують інформацію про особу. Надати Анкету можна за допомогою засобів вебпорталу Пенсійного фонду України. Для цього застрахованій особі необхідно увійти до особистого кабінету вебпорталу Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП). В розділі «Комунікації з ПФУ» потрібно обрати «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб», заповнити всі реквізити електронного бланка анкети та прикріпити скан-копії паспорта (інших документів), підписати за допомогою КЕП та відправити до Пенсійного фонду України.

 При оформленні е-лікарняного застрахованій особі необхідно у лікаря обов’язково перевірити паспортні дані, а також наявність та правильність реєстраційного номеру облікової картки платника податків (податкового номеру).

Інформація про персональні дані застрахованих осіб завжди повинна бути актуальною та ідентичною як в Пенсійному фонді України, так і в інформаційній системі охорони здоров’я. Просимо дану інформацію прийняти до уваги, провести аналіз звітності та, у разі необхідності, здійснити відповідні заходи щодо достовірного відображення відомостей про застрахованих осіб. Із застрахованими особами (найманими працівниками) провести роз’яснювальну роботу щодо перевірки своїх персональних даних на вебпорталі Пенсійного фонду України.

Саме своєчасне повідомлення про зміни у персональних даних та якісне звітування страхувальників за своїх найманих працівників є запорукою своєчасного формування електронного листка непрацездатності на вебпорталі Пенсійного фонду України в особистому кабінеті страхувальника та застрахованої особи.

2022 © Усі права захищено
Слідкуйте за новинами
Побудовано на платформі

Для забезпечення зручності у користуванні цим сайтом деякі сервіси використовують технологічні особливості, а саме - cookie. Таке функціональне рішення дозволить вам не вводити одну і ту ж інформацію кожен раз, коли ви повертаєтесь на цю сторінку, або переходите з однієї сторінки на іншу тощо. Залишаючись, ви даєте згоду на використання cookie.  Докладніше